{ "type": "mediaitem", "identifier": "mediaitem_600938", "subtype": "wmammodularcontent_gkn_newsmediaitem", "title": "Melkbus voor festivalgangers", "navtitle": "", "url": "/nl/groenkennisnet/nieuwsitem/Melkbus-voor-festivalgangers-1.htm", "language": "nl_NL", "sections": [ { "identifier": "pagesection_18334988", "title": "GKN Configuratie", "link": "/nl/groenkennisnet/paginasectie.htm?pagesectionid=18334988&tsobjectid=18334988" }, { "identifier": "pagesection_18335139", "title": "GKN Menu", "link": "/nl/groenkennisnet/paginasectie.htm?pagesectionid=18335139&tsobjectid=18335139" }, { "identifier": "pagesection_18334944", "title": "GKN Footer logo's", "link": "/nl/groenkennisnet/paginasectie.htm?pagesectionid=18334944&tsobjectid=18334944" }, { "identifier": "pagesection_18334966", "title": "GKN Footer", "link": "/nl/groenkennisnet/paginasectie.htm?pagesectionid=18334966&tsobjectid=18334966" }, { "identifier": "pagesection_18335177", "title": "GKN Footer legal", "link": "/nl/groenkennisnet/paginasectie.htm?pagesectionid=18335177&tsobjectid=18335177" } ], "metadata" : { "id": 600938, "identifier": "mediaitem_600938", "contenttype": "wmammodularcontent_gkn_news", "contenttype_title": "contenttype_wmammodularcontent_gkn_news", "url": "/nl/groenkennisnet/nieuwsitem/Melkbus-voor-festivalgangers-1.htm", "title": "Melkbus voor festivalgangers", "lead": "Met een Foodtruck De Melkbus bezoeken Robert Geessink en Wouter Leerink festivals en brengen zo de zuivelproducten van hun familiebedrijven op de markt. Ze maken zo de de afstand tussen boer en burgers wat kleiner.", "leadimage": { "source": "https://api.groenkennisnet.nl/upload_mm/e/8/d/cid600938_melkbus.jpg", "width": 1491, "height": 1076, "focuspoint-x": -1, "focuspoint-y": -1, "alternative_text": "" }, "publication_date": "2019-01-11T12:00+02:00", "lastmodified_date": "2021-08-25T16:03+02:00", "expiration_date": "", "tags": [ "Dutch", "news", "gkn_home", "gkn_melkveehouderij", "gkn_voeding", "gkn_veehouderij", "gkn_etalage_kennisbank", "gkn_retail", "GKN2IMPORT" ], "copyright": "", "external_id": "", "item_metadata": { "contentsubtype": "Nieuws", "theme": [ "gkn_etalage_kennisbank", "gkn_home", "gkn_voeding", "gkn_veehouderij", "gkn_melkveehouderij" ], "keywords": [], "gkn_organization": { "title": "Groen Kennisnet", "url": "/nl/groenkennisnet/nieuwsitem/Groen-Kennisnet-2.htm" }, "author": { "title": "Redactie Groen Kennisnet", "url": "/nl/groenkennisnet/persoon/redactie-groen-kennisnet.htm" }, "contactperson": { "title": "Redactie Groen Kennisnet", "url": "/nl/groenkennisnet/persoon/redactie-groen-kennisnet.htm" }, "link_extra_image": "", "subject_abstract": "", "target_audience_abstract": "", "region_abstract": "", "jumplinktext": "" } }, "contents": [ { "area": "main", "title": "Main", "elements": [ { "type": "text", "html": "

Robert Geessink en Wout Leerink uit Eibergen hebben aan foodtruck De Melkbus een fulltime job, schrijft vakblad Veeteelt. Met de Foodtruck bezoeken ze festivals als Pinkpop, Best Kept Secret en Tuckerville. En in de foodhal in Enschede hebben ze een vaste plek. Ze verkopen in die melkbus niet alleen zuivelproducten als yoghurt, smoothies of chocolademelk maar ook wentelteefjes, poffertjes, kaasplanken en ijs.<\/p>

Beste Foodtruck<\/h2>

Die Melkbus blijkt een succes. In augustus 2018 werd hun initiatief door 24Kitchen gekozen tot beste foodtruck van Nederland. De jonge ondernemers willen met de melkbus niet alleen boerenzuivel bij de consument brengen. Ze willen ook de afstand tussen boer en burger verkleinen door het verhaal van hun familiebedrijven te vertellen. <\/p>

Imago<\/h2>

'We maken het verhaal niet mooier of lelijker dan het is', zeggen ze in het artikel 'Frisse yoghurt voor festivalganger<\/a>'. Ze leggen uit hoe de melk geproduceerd wordt. Ze willen zo het imago van de gewone, gangbare familiebedrijven in de melkveehouderij verbeteren.<\/p>

De producten die ze verkopen maken ze niet zelf. Die productie is uitbesteed aan een zuivelboerderij bij hen in de buurt. Vanuit De Melkbus verkopen ze de kant-en-klare producten aan festivalgangers.’

<\/p>

(Bron foto: Still YouTube <\/em>)<\/p>" } ] }, { "area": "sources", "title": "Bronnen", "elements": [ { "id": 18902333, "identifier": "element_18902333", "type": "list", "title": "Publicaties", "url": "", "items": [ { "item": "Frisse yoghurt voor festivalganger : veehouders met een verhaal : foodtruck De Melkbus<\/a>, artikel Veeteelt, december 2018", "indentlevel": 0 }, { "item": "Met een goed verhaal kunnen veehouders zich onderscheiden<\/a> : hoofdartikel veehouders met een verhaal, artikel Veeteelt december 2018", "indentlevel": 0 }, { "item": "Zelfgemaakte melkauto: een schot in de roos<\/a>, artikel Boerin, oktober 2017", "indentlevel": 0 }, { "item": "Zelf met melk de baan op<\/a>, artikel Veeteelt, februari 2017", "indentlevel": 0 } ] } , { "id": 18902339, "identifier": "element_18902339", "type": "list", "title": "Links", "url": "", "items": [ { "item": " De Melkbus<\/a>, website", "indentlevel": 0 }, { "item": "De Melkbus beste foodtruck van 2018<\/a>, bericht Nieuwe Oogst augustus 2018", "indentlevel": 0 }, { "item": "Met melk de markt op<\/a>, nieuwsbericht Groen Kennisnet februari 2018", "indentlevel": 0 }, { "item": "Boerenijs als tweede bedrijfstak<\/a>, nieuwsbericht Groen Kennisnet september 2017", "indentlevel": 0 }, { "item": "De ideale boerderijwinkel kent zijn klanten<\/a>, nieuwsbericht Groen Kennisnet april 2016", "indentlevel": 0 } ] } , { "type": "text", "html": "

<\/p>


<\/p>" } ] }, { "area": "related", "title": "Gerelateerd", "elements": [ ] }, { "area": "content3", "title": "Overig", "elements": [ ] } ] }